SAM ROUNDTABLE MEETINGS

Fotograf, Görsel Kültür, Görsel Bilgi

Beral Madra

17/جمادى الأولى/1432 06:00 م Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU

Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi olarak 2010 - 2011 döneminde "Sanat Tarihine [Mümkün] Bakışlar" başlığı altında düzenlediğimiz Yuvarlak Masa Toplantılarının beşincisi 21 Nisan Perşembe günü saat 18.00'de gerçekleşecek. Konuğumuz Beral Madra* ile "Fotograf, Görsel Kültür, Görsel Bilgi" üzerine konuşacağız. 

•          Bugün fotograf çektiğimiz zaman ne çekiyoruz? Fotografa baktığımız zaman neye bakıyoruz? Fotograf gerçeklik mi, düşsel mi, simulasyon mu? Hangi fotograf "sanat"dır?

•          Post-Modern kuram analog ve dijital fotografı  şu sıfatlarla işaret ediyor: Gözetim, Gözetleme (voyeurism) Bakış Gücü, Pornografi, Metnin Yokoluşu, Sibernetik Gövdenin Doğuşu, Sanal Gerçeklerin Kurgulanması…

•          Günümüz kültürü görsel kültürdür; yaşamımız görsel imgelerle işgal edilmiştir.

•          Dış dünyayı ve bütün bilgiyi görme duyumuzla alıyoruz; bir kamera gibi işleyen göz ve buna bağlı olarak görmeye ilişkin bir sinir sistemi dış dünyadan görme yoluyla gelen bilgileri bir zihnimizde yeniden yapılandırıyor ve dönüştürüyor.

•          Retinadaki sinir hücreleri görsel bilgiyi çözümlüyor ve beyine yönlendiriyor. İmge hazinemiz beynin görsel korteks denilen bölümünde oluşuyor.

•          Görsel malzemenin iç algılaması yalnız bu malzemenin fiziksel özelliklerini içermez, aynı zamanda bir çeviri, bir süzme işleminden oluşan bir değişimi de içerir; bu bağlamda gerçek görsel algı organı beyindir. Herhangi bir karmaşık görsel izlenimin yapılanmasında beynin yorumcu bir gücü vardır.

•          Ancak, göze ulaşan bilgi artık hiper-bilgidir; ayıklanması, çözülmesi güçtür; bilgi iktidarları, görsel bilgiyi istedikleri gibi biçimlendirebilir; dolayısıyla görsel bilginin şifresini çözmek için görsel yapısöküm yapabilme bilgisi kazanmak gerekir. 

 

* Beral Madra, sanat eleştirmeni ve sergi yapımcısı, Galeri BM (1984-1990) ve BM Çağdaş Sanat Merkezi Yöneticisi (1990’dan bugüne); İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

1. (1987) ve 2. (1989) Istanbul Biennalleri yöneticiliği ve küratörlüğü , 43., 45., 49., 50. ve 51.Venedik Bienalleri Türkiye Pavyonu ve  Orta Asya Pavyonu, 53. Venedik Bienali (2009)küratörlüğü yaptı.2011 54. Venedik Bienali Azerbaijan Pavyonu Danışman Küratörüdür.

2008’den bu yana seçilmiş sergiler: Bahcesaray, Kırım, Çağdaş Sanat Sergisi (Turkiye, Yunanistan, Rusya, Ukrayna) (2008); Komşularla Konuşmalar, (Sarajevo, 2008); Pamplona (Huarte Contemporary Art Center) Türkiyeden Çağdaş Sanatlar Haftası, İspanya (2008); Istanbul Diptikleri, Istanbul Centre in Brussels (Brüksel, 2008); Point Hotel, Çağdaş Sanat Koleksiyon, Istanbul (2009); ; Next Wave, Türkiyeden 17 Kadın Sanatçı,  Berlin Academy Pariser Platz (2009); Cityscape, Lothringer 13, Münih.

 Beral Madra 1995’den bugüne Berlin senatosu İstanbul Bursunun temsilcisidir. Diyarbakır Sanat Merkezi kurucularındandır (2002); Gelecek Kültürü ve Sanatı Vakfı Kurucusudur. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği AICA Türkiye kurucusu ve onursal başkanıdır(2003). 2008-2010 İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Görsel Sanatlar Yönetmeni.  

Sanat Tarihine [Mümkün] Bakışlar -V

Fotoğraf, Görsel Kültür, Görsel Bilgi

Beral Madra

21 Nisan  2011

Şakir Kocabaş Salonu

Düzenleyen: Zeynep Gökgöz

خيار المحررين

SEMINARS

As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.

MORE INFO


تابعنا

الاشتراك في النشرة الإخبارية لدينا لتلقي الأخبار والتحديثات.