
YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
Murat Pay, Yusuf Ziya Gökçek
31 Mayıs 2024 Cuma 17:30 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi Şeffaf Okumalar serisi yeni oturumuyla devam ediyor. Yönetmen Murat Pay ve akademisyen Yusuf Ziya Gökçek'in moderatörlüğünde gerçekleşen program dizisinde, Türk sinemasının hafızası biyografi ve hatırat kitapları üzerinden tartışılıyor. Böylece tanıklıklar üzerinden Türk sinemasının fikrî serüveni mercek altına alınıyor ve her oturumda ayrı bir kitap değerlendiriliyor.
"Şeffaf Okumalar - Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır" başlığını taşıyan dizinin yedinci programı 31 Mayıs 2024 Cuma 17:30'da Şakir Kocabaş Salonu'nda gerçekleştirilecek. Programda Cüneyt Arkın'ın Adını Unutan Adam* ile Benim Kahramanın Türk Halkıdır** isimli kitapları ele alınacaktır.
* Cüneyt Arkın. İstanbul: Kabalcı Yayınları.
* * Cüneyt Arkın. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- AHMET ULUÇAY'IN HİKÂYESİ: KÜLLER VE KEMİKLER
- Kış Uykusu’na Yatan Karakterler: Kış Uykusu Filminin Karakter Analizi
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Rüya
- Albüm
- Çırak
- Kalandar Soğuğu
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
- Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
- Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
- İşe Yarar Bir Şey
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Bırakma Beni
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Yaşar Kemal Efsanesi
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Dudley Andrew ile Söyleşi
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
- Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
- Kapan
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
SEMİNERLER
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ