
- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- SAM
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
SAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
Dilek Kaya
19 Ocak 2018 Cuma 17:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi Kırkambar-Özel Etkinlik programı kapsamında Dilek Kaya’yı* konuk ediyor.
Kaya, Türk sinemasının başlangıç filmi olarak kabul edilen Ayastefanos’taki Rus Abidesi’nin Yıkılışı (1914) adlı kısa aktüalite filmi etrafında birikmiş anlatıları irdeleyecek. Filme dair geleneksel bilginin üç ana kaynağı olarak görülen Rakım Çalapala, Nurullah Tilgen ve Nijat Özön’nün ilgili metinlerinin eleştirel bir okuması aracılığıyla, 1980’lerden beri bu konuyla ilgilenen araştırmacıların düşüncelerinin aksine, zaman içinde araştırmacıların elinde gelişen ve değişen bir anlatı ve ideolojik bir inşa olduğu fikri üzerinde duracak. Dilek Kaya’nın konuk olacağı bu program, F. Samime İnceoğlu ve Ayşe Yılmaz nezaretinde yürütülen Belgelerle Osmanlı’da Sinema Atölyesi kapsamında gerçekleştirilecek.
* Doktorasını 2002 yılında Bilkent Üniversitesi’nden alan Dilek Kaya, 2011 yılından beri iletişim bilimleri alanında doçenttir. Ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanmış makaleleri ve kitap bölümleri, Türk sineması tarihi, Yeşilçam sinemasının toplumsal deneyimi, Türkiye’de film sansürü ve eski İzmir sinemaları konularına odaklanmaktadır. The Midnight Express Phenomenon: The International Reception of the Film Midnight Express (The Isis Press, 2005; Georgias Press, 2010) adlı bir de kitabı bulunan Kaya, 2013 yılından beri Yaşar Üniversitesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü’nde sinema ve görsel kültür üzerine dersler vermektedir.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
- Mensur Bir Medhiye Örneği: Şâzî'nin Güzelce Ali Paşa Medhiyesi
- Kalandar Soğuğu
- Çarlık Rusyası'nda Tiflis Vilayeti
- Osmanlı Kudüsü'nde Toplum ve Siyaset (1703-1789)
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Modernleşen Osmanlı Taşrasında Yönetmek ve Yönetilmek: Batı Anadolu Kazaları (1876-1908)
- İşe Yarar Bir Şey
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Klasik Dönem Osmanlı Mimarisinde Geometrik Desenler
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Osmanlının Son Döneminde Evlerdeki Hatların Kültürel Rolü
- Devletin Kahyası, Sultanın Efendisi Mehmed Said Hâlet Efendi
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
- Kapan
- Osmanlı Matbuat Kapitalizmi ve Milliyetçilik (1913-1914)
SEMİNERLER
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ