YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Sîreti Sûrette Temâşa: Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli
Savaş Arslan
11 Temmuz 2020 Cumartesi 20:00 Salon: TOPLANTI SALONU
Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi ve Türk Sineması Araştırmaları işbirliğiyle sürdürülen Hayâl-i zî-ruhtan Sinemaya etkinlikleri devam ediyor. Serinin yeni oturumunda Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli ile Savaş Arslan konuk edilecek. Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli, “Türkiye’nin ve Osmanlı İmparatorluğu'nun ilk sinemacısı kimdir? Karagöz’den sinemaya görsel kültürümüz nasıl değişmeye başladı? 20. yüzyıl başlarında İstanbul'da hayat nasıldı? Fotoğraf makinesinden gramofona, sinemadan otomobile hangi teknolojik yenilikler oldu? Beş kıtaya yayılmış bir ailenin 1908’de İstanbul'un ilk sinema salonunun açıldığı Tepebaşı’nda bir otomobilin içinde birleşen hikâyesi neydi?” gibi sorular ışığında, bu soruların merkezindeki isim olan Sigmund Weinberg’in hikâyesine odaklanıyor.
Sultan II. Abdülhamid Han ve Sultan V. Mehmed Reşad’ın resmi fotoğrafçısı ve sinemacısı olan Sigmund Weinberg, birçok ilke ve yeniliğe imza atarak, Türkiye’nin modern görsel kültürünün oluşmasına büyük katkı sağlamıştır. Bir belgeselden çok, belgelerin ışığında farklı meseleleri ortaya koyması, çeşitli savlarda bulunması ve eğitimle iç içe bir deneyim sunmayı hedeflemesinden ötürü belge-mesel adını alan filmin anlatısı Karagöz bölümlerinden esinlenmiştir. Belgesel sinema öncesi dönemdeki görsel ve sahne sanatlarından, Batılı bir biçim olarak sinemaya geçişle ilgili bir dönemden söz ettiği için Karagöz’le Weinberg’in, gölge oyunuyla sinema filmlerinin arasındaki farklar ve bağlantılara da dikkat çekiyor.
Ayşe Yılmaz’ın moderasyonunu yürüteceği söyleşi 11 Temmuz Cumartesi 20.00’da çevrimiçi yapılacaktır. Bir Sigmund Weinberg Belge-meseli ise aynı gün 10.00-20.00 saatleri arasında katılımcıların erişimine açık olacaktır.
Söyleşiye katılmak ve öncesinde filmi izlemek için aşağıda yer alan formu doldurarak kaydolmak gerekmektedir.
KAYIT SÜRESİ DOLMUŞTUR.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- Aşk Yolunda Adım Adım
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Belgesel Fotoğraf Üzerine
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- AHMET ULUÇAY'IN HİKÂYESİ: KÜLLER VE KEMİKLER
- Kış Uykusu’na Yatan Karakterler: Kış Uykusu Filminin Karakter Analizi
- Türk Sinemasında Ahmet Uluçay Kanunları
- Rüya
- Albüm
- Çırak
- Kalandar Soğuğu
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Anadolu’da Nevzuhur Bir Yabani
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- İstibdat’tan I. Dünya Savaşı’na Kadar Osmanlı’da Sinema
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Kırık Bir İlk Hikâyesi: Türk Sinemasının Başlangıcına Dair
- Edebiyatla Sinema Hiç Aşk Yaşamadılar, Edebiyat AY’da Sinema DÜNYA’da Kaldı
- Filistin Sinemasının Dünü Bugünü
- İşe Yarar Bir Şey
- İstanbul’da Sessiz Sinema ve Kamusal Alan
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Osmanlı Sinemasında Genel Hukuki Düzenleme Çalışmaları: Bir Lâyihanın Serencamı
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Bir Tarih Malzemesi Olarak Film
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Bırakma Beni
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Yaşar Kemal Efsanesi
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- İmkânsız Aşkın Hikâyesi: Vesikalı Yarim
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Dudley Andrew ile Söyleşi
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Dilsiz
- Üç Yol
- Yeşilçam'dan Arabeske Türk Sinemasında Çocuk Tahayyülünün Dönüşümü
- Kapan
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ