SEYRÜSEFER

 
Bir Çağdaş Sanat Öğrencisinin
Londra İzlenimleri ve Daha Fazlası
Cihat Arınç
 
Lon­dra’da İlk De­ne­yim­ler
15 Ey­lül 2008 gü­nü öğ­le sa­at­le­rin­de İs­tan­bul Ata­türk Ha­va­li­ma­nı’ndan kal­kan uça­ğı­ma gi­der­ken tu­haf bir din­gin­lik var­dı üze­rim­de. 27 yıl­lık ha­ya­tı­nın 25 yı­lı­nı Eren­köy’de­ki evin­de ai­le­siy­le be­ra­ber ge­çir­miş bi­ri­nin bel­ki bi­raz te­laş­lı ol­ma­sı bek­le­nir­di. Ni­ha­ye­tin­de bu gi­diş, bir an­lam­da sev­dik­le­rin­den bir ay­rı­lış ol­du­ğu ka­dar mev­cut ha­yat kü­re­si­nin dı­şın­da yep­ye­ni bir ha­ya­ta uza­nan bir yol­da ya­şa­na­cak ra­di­kal bir ko­pu­şun da baş­lan­gı­cıy­dı. Üç bu­çuk sa­at sü­ren bir uçak yol­cu­lu­ğu­nun ar­dın­dan He­at­hrow Ulus­la­ra­ra­sı Ha­va­li­ma­nı’na in­di­ğim­de ha­va he­nüz ka­ra­rı­yor­du. Ka­la­ca­ğım ye­re git­mek için ye­ral­tı met­ro­su­na gir­dim. Doğ­ru­su dok­to­ra eği­ti­mi­mi sür­dür­mek için Lon­dra’ya gel­di­ğim­de bu be­nim bu şeh­re ger­çek­leş­tir­di­ğim ilk zi­ya­ret de­ğil­di. Bel­ki az ev­vel sö­zü­nü et­ti­ğim din­gin­lik­te bu­nun da bir par­ça pa­yı­nın ol­du­ğu­nu söy­le­mek yan­lış ol­maz. Do­la­yı­sıy­la kar­şı­laş­tı­ğım nes­ne­ler ve olay­lar be­nim için bir ‘ilk tec­rü­be’nin ko­nu­su de­ğil, üçün­cü de­fa de­ne­yim­le­nen ta­nı­dık ol­gu­lar­dı.
Lon­dra’yı ilk kez 2008’in Şu­bat ayın­da, Bo­ğa­zi­çi Üni­ver­si­te­si Fel­se­fe Bö­lü­mü ça­tı­sı al­tın­da yaz­dı­ğım yük­sek li­sans te­zi­min ko­nu­suy­la bağ­lan­tı­lı ola­rak Bir­ming­ham Üni­ver­si­te­si’nde dü­zen­le­nen Wal­ter Ben­ja­min and the Aest­he­tics of Chan­ge: In­ter­dis­cip­li­nary Con­fe­ren­ce baş­lık­lı ulus­la­ra­ra­sı bir kon­fe­rans­ta su­num yap­mak için İn­gil­te­re’ye gel­di­ğim­de zi­ya­ret et­miş­tim. 22-23 Şu­bat ta­rih­le­rin­de dü­zen­le­nen kon­fe­ran­sın he­men ar­dın­dan bir ak­şam vak­ti gel­di­ğim Lon­dra’da­ki Vik­tor­ya İs­tas­yo­nu’nda be­ni, Bo­ğa­zi­çi Üni­ver­si­te­si Türk Mü­zi­ği Ku­lü­bü ola­rak Al­bert Long Hall’da ver­di­ği­miz bir­çok kon­ser­de so­lo ic­ra­lar­da sah­ne­yi pay­laş­tı­ğım de­ğer­li dos­tum Ser­kan De­li­ce kar­şı­la­dı. Uni­ver­sity of the Arts’ta dok­to­ra eği­ti­mi­ni sür­dü­ren ve Os­man­lı kül­tür ta­ri­hi üze­ri­ne ça­lı­şan Ser­kan, evin­de mi­sa­fir ola­rak kal­dı­ğım bir haf­ta sü­re­sin­ce et­ti­ği­miz uzun soh­bet­ler­de Lon­dra’da dok­to­ra yap­ma fik­ri­ni ak­lı­ma ge­ti­ren ilk ki­şi­dir. Bu bir haf­ta sü­re zar­fın­da şe­hir­de yap­tı­ğım ge­zi­ler­de Bri­tish Mu­se­um’un sü­rek­li ser­gi­le­ri­nin ya­nı sı­ra, Na­tio­nal Gal­lery ve Vic­to­ri­a & Al­bert Mu­se­um’un bü­yü­le­yi­ci ko­lek­si­yon­la­rı­nı, ay­rı­ca Ta­te Mo­dern’da­ki Mar­cel Duc­hamp, Man Ray and Fran­cis Pi­ca­bi­a: The Mo­ment Art Chan­ged Fo­re­ver baş­lık­lı ser­gi­yi gör­me fır­sa­tım ol­du. Hat­ta bu so­nun­cu­su­na da­ir gü­lüm­se­ti­ci bir ha­tı­ram var.
 (Makalenin tamamını okumak için "indir"e tıklayınız.)
 

خيار المحررين

SEMINARS

As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.

MORE INFO


تابعنا

الاشتراك في النشرة الإخبارية لدينا لتلقي الأخبار والتحديثات.