- الصفحة الرئيسية
- المنشورات
- BULLETIN ARCHIVE
- Issue 67 Year: 2008
- Eğitimde Postmodern Masallar
Eğitimde Postmodern Masallar
Bekir Gür
30 Haziran 2008
Değerlendirme: Zülfikar Kürüm
Yaz seminerleri çerçevesinde Bekir Gür “Eğitimde Postmodern Masallar” başlıklı bir seminer sundu. Konunun “Eğitimde Neo-Liberal Masallar” diye değiştirilmesinin daha doğru olacağını vurgulayarak söze başlayan Gür, eğitimde neo-liberalizmi “eğitimde serbest piyasa mekanizmasının uygulanmasıdır” şeklinde tanımladı ve Amerika’daki eğitim sisteminden örneklerle, bu ülkedeki eğitim sisteminde neo-liberal politikanın uygulanması sırasında ve sonrasındaki aksaklıkları, yanlışlıkları istatistiklerle anlattı.
Amerika’da eğitim sorunlarına getirilen neo-liberal çözüm önerilerini “masal” olarak niteleyen Bekir Gür, okullardaki okuma-yazma yaşı ve oranına dair istatistiklerin bu neo-liberal çözüm politikalarıyla birlikte olumlu manada değişmediğini, sabit kaldığını vurguladı. Neo-liberal politikalarla birlikte sadece eğitime ayrılan bütçe masraflarının arttığından, fakat bunun yanında eğitim kalitesinin ve yaygınlığının ayrılan bütçeyle paralel bir seyir izlemediğinden hareketle Gür, Amerika’da uygulanan ve işlerliğinin olmadığı ispatlanan bu sistemin Türkiye’de de uygulanmak istendiğini hatırlattı. Konuşmasının temel amacının ülkemizde uygulanmak istenen, hatta kısmen uygulanan serbest piyasa mantıklı eğitim sisteminin bir işe yaramayacağının anlaşılmasına bir katkı olduğunu söyleyen Gür, öğrenci ve velinin bir ‘müşteri’ gibi düşünülmesinin, okulu “hizmet veren bir ticarethane”, öğrenciyi de “bu hizmeti alan bir müşteri” gibi görüp “makbuz keserek” eğitim verme fikrinin eğitim sistemimize nefes aldırmasının mümkün olmadığını belirtti.
ODTÜ Matematik Öğretmenliği mezunu olan Bekir Gür Florida State University’de Öğretim Teknolojisi üzerine yüksek lisans yaptı. Utah State University’de doktorasını tamamlayan Gür, eğitim üzerine çalışmalar yapmakta.
SEMINARS
As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.
MORE INFO