Eği­tim­de Post­mo­dern Ma­sal­lar

Be­kir Gür

30 Ha­zi­ran 2008           
De­ğer­len­dir­me: Zül­fi­kar Kü­rüm
 
Yaz se­mi­ner­le­ri çer­çe­ve­sin­de Be­kir Gür “Eği­tim­de Post­mo­dern Ma­sal­lar” baş­lık­lı bir se­mi­ner sun­du. Ko­nu­nun “Eği­tim­de Ne­o-Li­be­ral Ma­sal­lar” di­ye de­ğiş­ti­ril­me­si­nin da­ha doğ­ru ola­ca­ğı­nı vur­gu­la­ya­rak sö­ze baş­la­yan Gür, eği­tim­de ne­o-li­be­ra­liz­mi “eği­tim­de ser­best pi­ya­sa me­ka­niz­ma­sı­nın uy­gu­lan­ma­sı­dır” şek­lin­de ta­nım­la­dı ve Ame­ri­ka’da­ki eği­tim sis­te­min­den ör­nek­ler­le, bu ül­ke­de­ki eği­tim sis­te­min­de ne­o-li­be­ral po­li­ti­ka­nın uy­gu­lan­ma­sı sı­ra­sın­da ve son­ra­sın­da­ki ak­sak­lık­la­rı, yan­lış­lık­la­rı is­ta­tis­tik­ler­le an­lat­tı.
Ame­ri­ka’da eği­tim so­run­la­rı­na ge­ti­ri­len ne­o-li­be­ral çö­züm öne­ri­le­ri­ni “ma­sal” ola­rak ni­te­le­yen Be­kir Gür, okul­lar­da­ki oku­ma-yaz­ma ya­şı ve ora­nı­na da­ir is­ta­tis­tik­le­rin bu ne­o-li­be­ral çö­züm po­li­ti­ka­la­rıy­la bir­lik­te olum­lu ma­na­da de­ğiş­me­di­ği­ni, sa­bit kal­dı­ğı­nı vur­gu­la­dı. Ne­o-li­be­ral po­li­ti­ka­lar­la bir­lik­te sa­de­ce eği­ti­me ay­rı­lan büt­çe mas­raf­la­rı­nın art­tı­ğın­dan, fa­kat bu­nun ya­nın­da eği­tim ka­li­te­si­nin ve yay­gın­lı­ğı­nın ay­rı­lan büt­çey­le pa­ra­lel bir se­yir iz­le­me­di­ğin­den ha­re­ket­le Gür, Ame­ri­ka’da uy­gu­la­nan ve iş­ler­li­ği­nin ol­ma­dı­ğı is­pat­la­nan bu sis­te­min Tür­ki­ye’de de uy­gu­lan­mak is­ten­di­ği­ni ha­tır­lat­tı. Ko­nuş­ma­sı­nın te­mel ama­cı­nın ül­ke­miz­de uy­gu­lan­mak is­te­nen, hat­ta kıs­men uy­gu­la­nan ser­best pi­ya­sa man­tık­lı eği­tim sis­te­mi­nin bir işe ya­ra­ma­ya­ca­ğı­nın an­la­şıl­ma­sı­na bir kat­kı ol­du­ğu­nu söy­le­yen Gür, öğ­ren­ci ve ve­li­nin bir ‘müş­te­ri’ gi­bi dü­şü­nül­me­si­nin, oku­lu “hiz­met ve­ren bir ti­ca­ret­ha­ne”, öğ­ren­ci­yi de “bu hiz­me­ti alan bir müş­te­ri” gi­bi gö­rüp “mak­buz ke­se­rek” eği­tim ver­me fik­ri­nin eği­tim sis­te­mi­mi­ze ne­fes al­dır­ma­sı­nın müm­kün ol­ma­dı­ğı­nı be­lirt­ti.
OD­TÜ Ma­te­ma­tik Öğ­ret­men­li­ği me­zu­nu olan Be­kir Gür Flo­ri­da Sta­te Uni­ver­sity’de Öğ­re­tim Tek­no­lo­ji­si üze­ri­ne yük­sek li­sans yap­tı. Utah Sta­te Uni­ver­sity’de dok­to­ra­sı­nı ta­mam­la­yan Gür, eği­tim üze­ri­ne ça­lış­ma­lar yap­mak­ta.
 

EDİTÖRDEN

SEMİNERLER

Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.

DETAYLI BİLGİ


BİZİ TAKİP EDİN

Vakfımızın düzenlediği programlardan (seminer, sempozyum, panel, vs.) haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakabilirsiniz.