ROUNDTABLE MEETINGS
Film Setinden Notlar: Yapımcılık
Halil Kardaş
13 Ekim 2022 Perşembe 18:00 Salon: VEFA SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi yeni bir program dizisine başlıyor. İki aylık periyotlarda gerçekleştirilmesi planlanan program dizisinde, kolektif bir çalışma gerektiren film sanatının çeşitli veçhelerine ışık tutulacak "Yakın Plan" programında, bir filmin inşasında yer bulan yapımcılık, sanat yönetmenliği, görüntü yönetmenliği, cast direktörlüğü (oyuncu seçimi), uygulayıcı yapımcılık, yardımcı yönetmenlik, kamera asistanlığı (focus puller), set amirliği, ses tasarımı, makyaj, kurgu gibi çeşitli alanlardan isimlerin deneyimleri mercek altına alınacaktır.
“Yakın Plan - Film Setinden Notlar 1: Yapımcılık” başlığını taşıyan dizinin ilk programı, Halil Kardaş’la 13 Ekim 2022 Perşembe 18.00’de Bilim ve Sanat Vakfı Vefa Salonu’nda gerçekleştirilecektir. Yapımcısı olduğu Anons (2017) filmiyle Venedik Film Festivali’nden 2018 Orizzonti Jüri Özel Ödülü’nü alan Kardaş, 2010 yılından beri Film Code Yapım Şirketi bünyesinde çeşitli uzun metraj filmler ve belgesellerle uluslararası festivallerde/platformlarda yapım çalışmalarını sürdürmektedir. 2021 yılından itibaren de Sinema Genel Müdürlüğü Yabancı Film Yapım Destek Kurulu’nda jüri üyeliği görevini yürütmektedir.
Film yapım sürecinin çeşitli aşamalarına dair deneyimlere yaklaşılarak her bir alanın kendi içindeki imkânlarının ve açmazlarının tartışılacağı bir platform oluşturmanın hedeflendiği program dizisinin moderatörlüğünü Ayşe Pay üstlenecektir.
Halil KARDAŞ [Yapımcı]
Filmografi
Hayal Kuşu (Murat Pay) Proje Geliştirme Aşamasında
Can Kuşu (Abdullah Şahin) Proje Geliştirme Aşamasında
Hep 33 Yaşında (Murat Pay) [Belgesel-Kurmaca] Post Prodüksiyon Aşamasında
Güneşin Altında Yeni Bir Şey Yok (Murat Zaloğlu) Post Prodüksiyon Aşamasında
Bir Tutam Karanfil (2022, Bekir Bülbül) [35. Tokyo Dünya Prömiyeri]
Heyamola (2021, Yılmaz Kıvanç) [Belgesel] Festival ve Dağıtım Aşamasında
[Safranbolu Belgesel Film Festivali-FİYAB Jüri Özel Ödülü]
İçimdeki Kahraman (2021, Sinan Sertel) Festival ve Gösterim Aşamasında
[28. Uluslararası Adana Film Festivali 2021 Dünya Prömiyeri]
Pota (2021, Ahmet Toklu)
[51. Giffoni Film Festivali İtalya 2021 Dünya Prömiyeri]
Dilsiz (2019, Murat Pay) Uygulayıcı Yapımcı
[25. Saraybosna Film Festivali 2019 Dünya Prömiyeri]
Güvercin Hırsızları (2018, Osman Doğan) Yapım Danışmanı
[24. Saraybosna Film Festivali 2018 Dünya Prömiyeri]
Anons (2017, Mahmut Fazıl Coşkun)
[75. Venedik Film Festivali 2018 Dünya Prömiyeri]
Yozgat Blues (2013, Mahmut Fazıl Coşkun)
[61. San Sebastian Film Festivali 2013 Dünya Prömiyeri]
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- A STORY OF AHMET ULUÇAY: KÜLLER VE KEMİKLER
- The Analysis of Characters in Kış Uykusu
- The Principles of Ahmet Uluçay in Turkish Cinema
- Dream (Rüya)
- Album
- The Apprentice (Çırak)
- Cold of Kalandar
- Transformation of Art in Türkiye
- Karagoz and Cinema
- A Recently-Emerged Loner in Anatolia
- Tensional Friendship Between Literature and Cinema
- Cicadas and Ants
- Traditional Performing Arts in Ottoman and Cinema
- Cinema at the Crossroads of Philosophy and Literature
- All Felicities Are Possible
- Cinema in the Ottoman Empire from the Period of Autocracy to the World War I
- Istanbul, Modernity, and Cinema
- A Shattered Story of a First: On the Beginning of Turkish Cinema
- Literature and Cinema Were Never in Love, Literature is on the Moon hile Cinema is on Earth
- The past and present of Palestinian cinema
- Something Useful
- Silent Sinema and Public Space in Istanbul
- Documentary Cinema and the Artistic Adventure of Reality from Literature to Cinema
- General Legal Arrangement Efforts in Ottoman Cinema: The Fate of a Lâyiha
- An Overview of Adaptations of Award-Winning Novels in American and Turkish Cinemas
- Mirâciyye
- Tanpınar and the Third Eye of Ra
- Film as a Material of History
- Aesthetic of Third Cinema
- Never Leave Me
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- The Issues Concerning the Origin of Turkish Cinema History
- Cinema and Philosophy
- The Legend of Yaşar Kemal
- The making of a cinema culture through cinema magazines in early Republican Turkey
- Cinema Between Reality and Magic
- A Deconstructive Politics of Memory in Dervis Zaim's The Cyprus Trilogy
- The Story of Impossible Love: Vesikalı Yarim
- Let Children Play
- Talk with Dudley Andrew
- Romantic Guardians of Lost Time: Yavuz Turgul Movies and Nostalgia in the Context of Social Change After 1980
- The Mute
- Crosroads
- Turkish Cinema and Popular Music
- The Continuities and the Changes of Child İmage in Turkish Cinema from Yesilcam to Arabesk
- A Sigmund Weinberg Docu-drama
- The Trap
- Notes from Film Set 2: Art Direction
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
SEMINARS
As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.
MORE INFO