ROUNDTABLE MEETINGS
Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği
Sedat Şahin
17 Haziran 2023 Cumartesi 16:00 Salon: ARAŞTIRMA II SALONU
Sanat Araştırmaları Merkezi bünyesinde iki aylık periyotlarla düzenlenen “Yakın Plan” program dizisinde film yapım süreci içindeki çeşitli meslek birimleri incelenmeye devam ediyor. Program boyunca kolektif bir çalışma gerektiren film sanatının çeşitli veçhelerine ışık tutularak bir filmin inşasında yer bulan yapımcılık, sanat yönetmenliği, görüntü yönetmenliği, cast direktörlüğü (oyuncu seçimi), uygulayıcı yapımcılık, yardımcı yönetmenlik, kamera asistanlığı (focus puller), set amirliği, ses tasarımı, makyaj, kurgu gibi çeşitli alanlardan isimlerin tecrübeleri mercek altına alınıyor.
“Yakın Plan-Film Setinden Notlar 4: Görüntü Yönetmenliği” başlığını taşıyan program dizisinin dördüncüsü, 17 Haziran 2023 Cumartesi 16.00’da Bilim ve Sanat Vakfı Araştıma II Salonu’nda Sedat Şahin’le gerçekleştirilecektir.
Eğitimini 2005 yılında Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi Radyo-TV ve Sinema Bölümü’nde tamamlayan Sedat Şahin, 2002-2010 yılları arasında çeşitli sinema, dizi, reklam ve klip projelerinde kamera asistanı, focus puller, kameraman, ışık asistanı, ışık şefi olarak çalışır. Pek çok belgeselde yönetmenlik rolünü de yürüten Şahin, 2010 yılından beri belgesel, sinema filmi, reklam ve klip projelerinde görüntü yönetmeni olarak görev alır.
Film yapım sürecinin çeşitli aşamalarına dair deneyimlere yaklaşılarak her bir alanın kendi içindeki imkânlarının ve açmazlarının tartışılacağı bir platform oluşturma hedefiyle şekillenen Ayşe Pay moderatörlüğündeki “Yakın Plan” program dizisiyle sektörde köklenen meslek ağacının her bir dalının işleyişi, rol tanımı ve hareket sahası hakkında bir kanaat geliştirilmeye çalışılacaktır.
Sedat Şahin [Görüntü Yönetmeni]
Filmografi
Hep Otuz Üç Yaşında (2022, Murat Pay) Kurmaca Belgesel
Hayati (2022, Ozan Boz) Kısa Film
Boşlukta/Drifting (2022, Somnur Vardar) Belgesel
Protecting What's Precious (2022, Matthew Harmer) Belgesel
Ben İyi Biri Olmadan Önce (2019, Şerafettin Kaya)
Dermansız Adam (2018, Hakkı Kurtuluş & Melik Saraçoğlu) Belgesel
Üçüncü Bölgeden Hücum Varyasyonları (2017, Murat Adıyaman & Sedat Şahin) Belgesel
Yedi Kandil Arasında (2014, Okan Başara) Belgesel (TRT Belgesel)
Toz Ruhu (2014, Nesimi Yetik)
Orada Bir Köy Var Uzakta (2014, Hakkı Kurtuluş & Melik Saraçoğlu) Belgesel (Al Jazeera Turk)
Motokurye (2014, Sedat Şahin) Belgesel (Al Jazeera Turk)
Çobanlar (2014, Yaşar Bedri Özdemir) Belgesel (Al Jazeera Turk)
Ab-ı Hayat (2014, Serek Bilici) Kısa Film
Uzak (2013, Ahmet Yurtkul) Belgesel (Al Jazeera Turk)
Şarkılar Değişti Önce (2013, Faysal Soysal) (Al Jazeera Turk)
İki Kalas Bir Heves (2013, Sedat Şahin) Erol Günaydın Belgeseli
Bir Film Ne Zaman Biter (2013, Sedat Şahin) Metin Erksan Belgeseli
Çirkin Şansı (2012, Ender Özkahraman) Kısa Film
Vardiya 12-48 (2012, Fatih Özdemir) Kısa Film
Ekmek (2011, Koray Sevindi) Kısa Film
Bigane (2010, Sedat Şahin) Belgesel
Eski Kazan (2008, Murat Pay) Kısa Film
Aşk Yolunda Adım Adım (2008, Sedat Şahin) Belgesel
Mavi (2007, Mecid Mecidi Atölye) Kısa Film
Sesli Harfler ve Sessiz Harfler (2004, Sedat Şahin) Kısa Film
Gün Yüzü (2004, Sedat Şahin) Kısa Film
Yok (2002, Sedat Şahin) Kısa Film
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Gölge Oyunu Karagöz ve Sinema
- A STORY OF AHMET ULUÇAY: KÜLLER VE KEMİKLER
- The Analysis of Characters in Kış Uykusu
- The Principles of Ahmet Uluçay in Turkish Cinema
- Dream (Rüya)
- Album
- The Apprentice (Çırak)
- Cold of Kalandar
- Transformation of Art in Türkiye
- Karagoz and Cinema
- A Recently-Emerged Loner in Anatolia
- Tensional Friendship Between Literature and Cinema
- Cicadas and Ants
- Traditional Performing Arts in Ottoman and Cinema
- Cinema at the Crossroads of Philosophy and Literature
- All Felicities Are Possible
- Cinema in the Ottoman Empire from the Period of Autocracy to the World War I
- Istanbul, Modernity, and Cinema
- A Shattered Story of a First: On the Beginning of Turkish Cinema
- Literature and Cinema Were Never in Love, Literature is on the Moon hile Cinema is on Earth
- The past and present of Palestinian cinema
- Something Useful
- Silent Sinema and Public Space in Istanbul
- Documentary Cinema and the Artistic Adventure of Reality from Literature to Cinema
- General Legal Arrangement Efforts in Ottoman Cinema: The Fate of a Lâyiha
- An Overview of Adaptations of Award-Winning Novels in American and Turkish Cinemas
- Mirâciyye
- Tanpınar and the Third Eye of Ra
- Film as a Material of History
- Aesthetic of Third Cinema
- Never Leave Me
- Milli Sinema Osmanlı'da Sinema Hayatı ve Yerli Üretime Geçiş
- The Issues Concerning the Origin of Turkish Cinema History
- Cinema and Philosophy
- The Legend of Yaşar Kemal
- The making of a cinema culture through cinema magazines in early Republican Turkey
- Cinema Between Reality and Magic
- A Deconstructive Politics of Memory in Dervis Zaim's The Cyprus Trilogy
- The Story of Impossible Love: Vesikalı Yarim
- Let Children Play
- Talk with Dudley Andrew
- Romantic Guardians of Lost Time: Yavuz Turgul Movies and Nostalgia in the Context of Social Change After 1980
- The Mute
- Crosroads
- Turkish Cinema and Popular Music
- The Continuities and the Changes of Child İmage in Turkish Cinema from Yesilcam to Arabesk
- A Sigmund Weinberg Docu-drama
- The Trap
- Film Setinden Notlar: Yapımcılık
- Notes from Film Set 2: Art Direction
- Film Setinden Notlar 3: Yardımcı Yönetmenlik
- Perdedeki Öykü: Öyküden Sinemaya Uyarlamalar
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 4: Hatıralar, Türk Sinemasında 65 Yıl
- Dünya Sinemasında Peygamber
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 7: Adını Unutan Adam / Benim Kahramanım Türk Halkıdır
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
SEMINARS
As the most traditonal activity of BISAV, the courses take place in every fall and spring of a year.
MORE INFO