- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- MAM
- Eski Mahalle & Yeni Kullanıcılar: Çengelköy'de Muhafazakar Kadınlar için Üçüncü Mekan Üretimi
MAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Eski Mahalle & Yeni Kullanıcılar: Çengelköy'de Muhafazakar Kadınlar için Üçüncü Mekan Üretimi
Tuba Doğan
4 Aralık 2021 Cumartesi 14:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
MAM Tezgahtakiler 4 Aralık Cumartesi günü Şehir Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde hazırladığı tezini dinlemek üzere Tuba Doğan'ı konuk ediyor. Doğan, Çengelköy'e odaklandığı tezinde muhafazakar kadınların üçüncü mekan üretimini tartışıyor.
"Bu çalışma, kent mekânında muhafazakâr kadınlar için kültürel ve dini atıflarla üretilen üçüncü mekanları konu edinmektedir. Çengelköy muhiti özellikle muhafazakâr kentli nüfusun rağbet ettiği emsal niteliğinde bir dinlenme alanı olması sebebiyle araştırma sahası olarak seçilmiştir. Çengelköy'deki belirli kamusal alanlara, özelde kafelere, muhafazakâr kadınların üçüncü mekânı olarak odaklanılmıştır. Bu tür mekanların talep eden ve talebe cevap verenler arasındaki karşılıklı etkileşim sonucunda nasıl üretildiklerini anlamak için katılımcı gözlem, yarı yapılandırılmış mülakat ve niteliksel medya içerik analizi yöntemlerine dönüşümlü bir şekilde başvurulmuştur."
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- İstanbul’da Kadınların Yaptırdığı Çeşmeler
- III. Uluslararası İstanbul Trienali Bağlamında Türkiye’de Çağdaş Sanat
- Seyyar Masalcılar: Performans ve Söyleşi
- Toplumsal Cinsiyete Dayalı “Yeni Osmanlı Müslüman Kadını” Söylemi
- Küresel Güvenlikten Küresel Tahakküme
- Osmanlı’da Adalet Fikri ve Pratiği
- Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
- Kadınlar ve Cemaatler: Kadınların Dini Gruplara Mensubiyet Nedenleri ve Etkileri
- Güvenlikleştirmenin Küresel Siyaset Yapımı Üzerindeki Etkileri: Sınıraşan Toplumsal Kampanyalar Örneği
- Alevler İçinde Osmanlı İstanbulu: Erken Modern Dönemde Şehir Yangınları, Yönetim ve Toplum
- İstanbul’daki Hususi Mektepler (1873-1922)
- Mahalle-Yeni Bir Paradigma Mümkün mü?
- Hacılar İstanbul'da: Sefernâmeler ve Gözlemler
- Osmanlı Dünyasının Kadın Bânileri: Gülnuş Sultan
- XIX. Yüzyıl Osmanlı Şehir Tarihi Yazımı: Hükümet Konakları Örneği
- Türkiye’de Yeni Hayat
- Erken Modern Akdeniz Dünyasında Bir Osmanlı Liman Kentinin Oluşumu: İzmir (1580 - 1780)
- İstanbul, Modernlik, Sinema
- Genetikten Epigenetiğe: 'İnsan Doğası' Kavramının Biyolojik İçerimleri
- Bir Osmanlı Şehrini Çalışmak 2
- Türkiye'de Biyografi -Açık Oturum
- Bir Tasarım ve İnşa Öyküsü: Dr. Hikmet Bey Evi
- Afyon’da Bir Ahşap Yapı Kooperatifi
- Hannah Arendt Düşüncesinde İnsanlığa Karşı Suçların Temellendirilmesi
- Türk Sekülerleşmesi İncelemelerinde Paradigma Değişimine Doğru
- 2017'de Bilim: Buluşlar, Yenilikler, Beklentiler
- Kapalı İktisat Açık Metin
- İnsanı Yazmak: 19. Yüzyıl Osmanlı Biyografi Yazıcılığı ve Problemleri Üzerine Bir Değerlendirme
- Sanayileşme ve Şehir Gelişimi (1850-2000): Tarihsel Kaynaklar ve Yeni Yöntemler
- Osmanlı Şehirleri Atlası: Şehirler İçin Yeni Tanımlamalar
- Modernizm ve Ev
- Türkiye’de Kır Mekânının Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Dönüşümü
- 18. Yüzyıldan Bu Yana İstanbul’da Modern Ailenin ve Evin Doğuşu
- Yaşlılar Ne Kadar Mutlu? Avrupa ve Türkiye'de Yaşlıların Yaşam Memnuniyeti
- Şehir ve Mahalle: Osmanlı Trabzon'unda "Keşf-i Kadîm"
- Bir Mahalle Kurgusu: İznik TOKİ Evleri
- Mamure'ye Bakmak İmarı Görmek: Bir Osmanlı Mahallesinin Teşekkülü ve Tekâmülü
- Aslında Ev: Kahramanmaraş'ta Kerpiç Bir Ev
- Kültürel Miras Yönetimi’nde Paydaş İşbirliği Pratiklerini Anlamak: Maritime Greenwich Örneği
- Osmanlının Son Döneminde Evlerdeki Hatların Kültürel Rolü
- Osmanlı Toplumunda Kültürel Üretim Mekânları
- Prens Erfaüddevle'nin Hatıratında Olaylar, İnsanlar ve İstanbul
- "İkinci" Evden "Birinci" Eve: Yahşibey Evleri ve Diğer Altı Ev
- Kiralık Konak: Kapitalizm Yükselirken Konakların Çöküşü
- Fatih'te İki Evin Hikâyesi
- Geç Osmanlı’dan Erken Cumhuriyet’e İstanbullu Müzisyenlerin Sosyal Profil Analizi: Sosyal Ağlar ve Bir “Meslek” Olarak Müzik
- ABD'de Ahşap Evin 200 Yıllık Öyküsü
- Yaralı Erkeklikler: 12 Mart Romanlarında Yalnızlık, Yabancılaşma ve Öfke
- Şairin Köşkü: Aşiyan
- Geç Kalan Ev
- Proje-Temelli Örgütlerde Rutinleri Sahne Performanslarıyla (Yeniden) Üretmek
- Arada Bir Ev: Çoker Evi
- Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600)
- Kahve Beğenisi Geliştirmek: İstanbul’daki Nitelikli Kahve Evleri
- Bir Göynük Evi Tarihi: Dört Nesil İki Mimar
- Fransız Banliyöleri ve Radikalleşme Üzerine Söylemler
- İnsan Varsayımı (I): İnsanca, Pek İnsanca
- Hafıza ve Mekân: Sâmiha Ayverdi’nin “İbrahim Efendi Konağı”
- 19. Yüzyılda Kendini Yazmak: Nigar Hanım'ın Günlüklerinde Benlik İnşası
- İstanbul'da Futbolun Mekânsal Tarihi: Mesireden Halı Sahaya Şehirde Futbolun Mekânı (1880-2019)
- Hukukun Yaygınlaştırılmasına Adanmış Bir Ömür: Muharrem Balcı
- Suriyeli Mültecilerin Karar-almalarındaki Risk Tutumları ve Akrabalık Ağları
- Osmanlı Matbuat Kapitalizmi ve Milliyetçilik (1913-1914)
- Yüksek Hızlı Trenin Sosyo-Ekonomik ve Mekânsal Etkileri
- İstanbul-Göksü ve Çevresinin Tarihi Coğrafyası ve Mekânsal Değişimi (1394-1877)
- Muhafazakâr Devrim: Alman Muhafazakârlığı ve Devrim
- Müziği Kitaptan Dinlemek
- Türk Beşleri: İdeolojiden Tahayyüle Bir Cumhuriyet Ütopyası
- Alaturka: Türk Müziğinde Bir Üslup
- Temsil Krizi: Türk Romanında Örtülü Kadının Edebi Kimliği
- Etnomüzikoloji: Kültürler ve Müzikler
- Posthüman: Şehir ve Beden
- Network Toplumunda Kent
- Türkiye’de Gerçek Olamayan Muhafazakârlığın Kimlik Sorunu
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ