YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Atölyeden Kayıt Dışı Notlar
Ahmet Albayrak
26 Aralık 2015 Cumartesi 14:00 Salon: ŞAKİR KOCABAŞ SALONU
Bilim ve Sanat Vakfı Sanat Araştırmaları Merkezi Türkiye’de Sanatın Kuralları üst başlığıyla yeni bir program dizisine başlıyor. Sanat nedir? Sanatçı kime denir? Sanatın alıcısı kimdir? Sanat eserinin değerini kim belirler? Sanat eserinin değeri neden ve nasıl değişir? Bazı eserleri önemli, bazılarını sıradan ve basit yapan kriterler nelerdir? Bu sorular Türkiye bağlamında henüz yeterince tartışılmadı. Sanat alanında yaşanan çekişmeler, sosyal ve politik konjonktürün sanatın yapısı ve gelişimi üzerindeki etkisi, herkesçe bilinen “gizli” normları hâlâ ifşa edilmeyi bekliyor. Bu motivasyonla sanat alanının kurallarını belirginleştirmek, sanatsal üretimi sosyolojikleştirmek ve ne tür yeni gelişmeler yaşandığını anlamaya çalışmayı hedefleyen toplantı dizisi Aralık ayında Ahmet Albayrak* ile başlayacak.
Bugüne kadar edebiyat ve sinema odaklarıyla sınırlandırılan ya da kültür sosyolojisi başlığı altında ucu açık anlatıların gölgesinde kalan konunun sanat sosyolojisi bağlamında ele alınacağı serinin ilk programında Albayrak çağdaş sanat, akademisyenlik ve sanat eğitimi, resim yapmak, sanat ortamında bulunabilmenin koşulları, Anadolu’da sanat üretmek, sanattan para kazanmak, Paris’ten Kayseri’ye ve İstanbul’dan Kayseri’ye yer değiştirmek, yerel/özel/tüzel/kamusal kurumlarla/yönetimlerle ilişki kurmak, bu süreçlerde yaşanan zorluklar, kolaylıklar, krizler üzerine birçoğu atölye günlüğüne tutulan 10 yıllık kişisel deneyim notlarını paylaşacak.
* Doç. Dr., Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi.
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- Osmanlı Hat Sanatında Tekke Yazıları
- Paradigmayı Aşalım, Evet ama Nasıl?
- Sanatın Sınırları ve Anlam Yitimi
- Siyaset ve Edebiyat Ekseninde Türkiye Ermenilerinin Hatıratları
- 1970'lerden Günümüze Türkiye'de Sinema Dergiciliği ve Sinema Yazarlığı
- Türkiye’de Sinema Dergiciliğinin Tarihi
- İmge ve Metin: Yazı ve Resim Nasıl Bir Araya Gelir?
- Mekana Özgü Sanat Projelerinde İzleyici Olmanın Riskleri
- Türkiye’de AB Şüpheciliği: CHP, MHP ve AK Parti Analizi
- Modern Zamanlar: Merkezin Uzağında Sinema Dergiciliği
- Türkiye’de Dilbilimi Çalışmalarının Bugünkü Durumu
- Sinema Dergilerinin Türkiye Sinemasına Etkisi
- Mekân / Yazı / Ses: Osmanlı'da Kadınların Camii Hamiliğine İlişkin Bir İnceleme
- II.Bayezid Dönemi Tezhip Sanatı
- Türk Sosyolojisinde Pierre Bourdieu
- Metafizik Kötülük ve Sanat
- Merleau-Ponty ve Estetik Dünyanın Logos'u
- III. Uluslararası İstanbul Trienali Bağlamında Türkiye’de Çağdaş Sanat
- Seyyar Masalcılar: Performans ve Söyleşi
- Rüya
- Öykünün İzinde
- Liberal Nötrlük Tartışmaları Işığında Türkiye'nin Laikliğini Yeniden Düşünmek
- Edebiyat, Müzik ve Hat Sanatında Anlam Sorunu
- Sanat ve Felsefenin Ortak Kökeni: Platon Düşüncesinde Tekhne
- Albüm
- Çırak
- 2000’ler Türkiye’sinde Mimarlık: Problemler ve İmkânlar
- Düşünce Kuruluşlarının ve Arabulucu Entelektüellerin Doğuşu
- Küresel Güvenlikten Küresel Tahakküme
- Osmanlı’da Adalet Fikri ve Pratiği
- Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
- Kalandar Soğuğu
- Avrupa’dan Başka Bir Dünya: Jan Potocki’nin Anlatımında Doğu (1784)
- Avrupa'nın "Şimdi" ile Mücadelesi: Romantik Çağ Mimarlığında Zaman
- Paul Ricoeur’de Sembol ve Metafor
- Sağ Popülizmin Yükselişi: Avrupa ve Türkiye’ye Etkileri
- Platon Düşüncesinde Mimesis Eleştirisi
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Tasvir Teori ve Pratik Arasında İslam Görsel Kültürü
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- Yükselen Çin ve Ortadoğu: Çin’in İran, İsrail ve Türkiye’ye Yönelik Dış Politikası
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Örencik Kır Evleri
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- Ev Üzerine Bir Triloji: Bademli - Hacımercan - Yedievler
- Türkiye’de Yeni Hayat
- Kutsal Sanat Metafiziği
- Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida
- Türkiye'de Biyografi -Açık Oturum
- Afyon’da Bir Ahşap Yapı Kooperatifi
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Yükselen Bir Güç Olarak Türkiye’nin Küresel Yönetişim Politikası
- Sanayileşme ve Şehir Gelişimi (1850-2000): Tarihsel Kaynaklar ve Yeni Yöntemler
- Klasik Dönem Osmanlı Mimarisinde Geometrik Desenler
- Modernizm ve Ev
- Türkiye’de Sosyal Politikalar: Kurumlar ve Bireyler
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Türkiye’de Kır Mekânının Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Dönüşümü
- Felsefi Hermenötik ve Sanat
- 18. Yüzyıldan Bu Yana İstanbul’da Modern Ailenin ve Evin Doğuşu
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Yaşlılar Ne Kadar Mutlu? Avrupa ve Türkiye'de Yaşlıların Yaşam Memnuniyeti
- Amerika’da Osmanlı Tarihçiliği
- Bir Mahalle Kurgusu: İznik TOKİ Evleri
- Amerika ve Modern Türkiye’nin Oluşumu: Bilim, Kültür ve Siyasi İttifaklar
- Türkiye Solu ve Milliyetçilik
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Yüzyıllık Metinlerle Tanburi Cemil Bey
- Kültürel Miras Yönetimi’nde Paydaş İşbirliği Pratiklerini Anlamak: Maritime Greenwich Örneği
- Etnik Terör ve Etnik Terörle Mücadele Stratejileri
- Osmanlının Son Döneminde Evlerdeki Hatların Kültürel Rolü
- Türkiye'de Emlak Piyasaları: 2010-2017 Arası Ev Fiyatları ve Kredi İlişkisi
- 19. Yüzyıldan Günümüze: Romantizm, Melankoli ve Siyaset
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- Fatih'te İki Evin Hikâyesi
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Edirne Üç Şerefeli Cami ve Belgeler Üzerinden Erken Dönem Onarımları
- Peygamber’in Dâhi Torunu: Şerif Muhiddin Targan
- Geç Kalan Ev
- Kimlik, Tanınma Mücadelesi ve Şarkiyatçılık: Edward Said'in İzinde
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Şair Müzelerinden Şiir Müzelerine: Yahya Kemal Müzesi Tasarım Önerisi
- Mızrabı, Yayı ve Kalemiyle Mesud Cemil
- Bir Romanı Tarihselleştirmek: Edebi Bir Olay Olarak Kürk Mantolu Modanna
- Arada Bir Ev: Çoker Evi
- Eric Broug ile Söyleşi: İslam Sanatında Geometrik Desenler
- Kant Estetiği Bağlamında Sanat-Ahlak Bağıntısı ve Kavramsal Sanatın Zemini
- 'Sosyalleşme Teorisi' Perspektifinden İran'ın Dış Politikası
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Sedat Anar’ın Sokağı: Sokaknâme
- Mucizenin Etik Uğrağı: 15 Temmuz Sonrası Din, Toplum ve Planaryal Özne Üzerine Düşünceler
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- İnsanlık İçin Sanat ve Mimarlık: Murmuration
- Hukukun Yaygınlaştırılmasına Adanmış Bir Ömür: Muharrem Balcı
- Kültür ve Sanata İdeolojik Müdahalenin Felaketi: Sosyalizm Tecrübesinin Öğretebilecekleri
- Devleti Geri Getirmek: Türkiye ve Fransa'da Planlama ve Ekonomik Kalkınma
- İslamcılığın Kırk Yılı: Atasoy Müftüoğlu Düşüncesi Üzerinden Bir Okuma
- Mesleğin Dönüşümü: Hekimler ve Avukatlar
- İslami Davanın Güzergâhı: Metodik İslamcı İktidar Teorileri
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Toplumsal Muhalefetin 100 Yıllık Muhasebesi: Sol, Liberalizm, İslamcılık
- Modern Türk Sanatını Tartışmak
- Fas'ta İslam Mimarisi: Kuruluşundan Sa'dîler'in Sonuna Kadar
- Karahanlı Devri Mimarisi ve Bezemeleri
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Tuz ve Taş Üstünde: Suriye’de Rejim, Savaş ve Göç
- Türkiye’nin Ortadoğu Ülkeleriyle İlişkileri: Normatif Bütünleşme Arayışının Yükselişi ve Düşüşü
- Türkiye’de Gerçek Olamayan Muhafazakârlığın Kimlik Sorunu
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
- Şaman ve Tengri: Bir "Bozkır Tarih Yazımı" Eleştirisi
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ