
- ANA SAYFA
- ARAŞTIRMA MERKEZLERİ
- KAM
- YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
- Özel Etkinlik
- Kültür ve Sanata İdeolojik Müdahalenin Felaketi: Sosyalizm Tecrübesinin Öğretebilecekleri
KAM YUVARLAK MASA TOPLANTILARI
Kültür ve Sanata İdeolojik Müdahalenin Felaketi: Sosyalizm Tecrübesinin Öğretebilecekleri
Halil Berktay
15 Ocak 2022 Cumartesi 15:00 Salon: VEFA SALONU
Küresel Araştırmalar Merkezi, 2022 yılının ilk toplantısını Özel Etkinlik program olarak düzenliyor. Toplantımızın konuğu yazar, tarihçi Prof. Dr. Halil Berktay olacak. Halil Berktay, Sovyetler Birliği ve Çin’deki sosyalist kültür politikaları üzerine bir sunum gerçekleştirecek. Toplantı, 15 Ocak 2022 Cumartesi günü saat 15.00’de Vefa Salonu’nda başlayacaktır.
Halil Berktay, yazar, tarihçi. 27 Ağustos 1947, İzmir doğumlu. Yale Üniversitesi (ABD, 1968) mezunu. Öğretim görevlisi olarak Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesinde (1969-71, 1978-83), Orta Doğu Üniversitesi (ODTÜ), 1991-1993; Boğaziçi Üniversitesi, 1993-1998; Harvard Üniversitesi’nde (ABD, 1997) çalıştı. Daha sonra öğretim üyeliğini Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak çalışmalarını sürdürdü. Halen Sabancı Üniversitesi’nde öğretim üyeliğine devam eden Berktay aynı zamanda İbn Haldun Üniversitesi’nde de dersler vermektedir. Halil Berktay, 1983-1986 arası Kaynak Yayınlarını yönetti, haftalık 2000’e Doğru dergisinin Ankara temsilciliğini (1987’den itibaren) yaptı. 1989-93 yılları arasında Ana Britannica Ansiklopedisi tarih danışmanlığı yaptı. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı kurucu üyelerindendir. Avrupa ve Türkiye tarihi, politika ve kültür konularında makaleleri Tarih ve Toplum, Saçak, Toplum ve Bilim, Türkiye Gerçeği gibi dergiler ile Aydınlık gazetesinde yer aldı. 15 Kasım 2007'den itibaren Taraf gazetesinde haftada iki kere "Okuma Notları" başlığı altında yazdı. 23 Ekim 2008'den itibaren Kanal 24'e, haftalık "Nisyana İsyan" tarih programını da hazırlayıp sundu. 20. yüzyıl Türk milliyetçiliği ve milliyetçi historiyografisi; Avrupa ortaçağ tarihi ve Osmanlı sosyal ve ekonomik tarihine ilişkin karşılaştırmalı perspektifler; Türk ulus-devletinin ve ulusal belleğinin inşası araştırma alanlarıdır.
*Toplantı, herkese açıktır ve Bilim ve Sanat Vakfı’nın Vefa Salonu’nda gerçekleştirilecektir.
Bilim ve Sanat Vakfı (Foundation for Sciences and Arts)
Küresel Araştırmalar Merkezi (Centre for Global Studies)
Adres: Vefa Cad., No: 41, 34134, Vefa/İstanbul
Tel: +90 212 528 22 22 / 1065-1066
Faks: +90 212 513 32 20
E-Posta: [email protected]
İLGİLİ YUVARLAKMASALAR
- Osmanlı Hat Sanatında Tekke Yazıları
- Paradigmayı Aşalım, Evet ama Nasıl?
- Sanatın Sınırları ve Anlam Yitimi
- Karşılaştırmalı Çokkültürlülük
- İmge ve Metin: Yazı ve Resim Nasıl Bir Araya Gelir?
- Mekana Özgü Sanat Projelerinde İzleyici Olmanın Riskleri
- Mekân / Yazı / Ses: Osmanlı'da Kadınların Camii Hamiliğine İlişkin Bir İnceleme
- II.Bayezid Dönemi Tezhip Sanatı
- Metafizik Kötülük ve Sanat
- The Otherness of Chinese Culture - 1919-1989
- Merleau-Ponty ve Estetik Dünyanın Logos'u
- Atölyeden Kayıt Dışı Notlar
- III. Uluslararası İstanbul Trienali Bağlamında Türkiye’de Çağdaş Sanat
- Seyyar Masalcılar: Performans ve Söyleşi
- Rüya
- Öykünün İzinde
- Alafranga Halleri: Geç Osmanlı'da Adab-ı Muaşeret
- Edebiyat, Müzik ve Hat Sanatında Anlam Sorunu
- Sanat ve Felsefenin Ortak Kökeni: Platon Düşüncesinde Tekhne
- Albüm
- Çırak
- 2000’ler Türkiye’sinde Mimarlık: Problemler ve İmkânlar
- Düşünce Kuruluşlarının ve Arabulucu Entelektüellerin Doğuşu
- Osmanlı İstanbul'unun Eğlence Kültürü ve Karagöz
- Kalandar Soğuğu
- Avrupa'nın "Şimdi" ile Mücadelesi: Romantik Çağ Mimarlığında Zaman
- Paul Ricoeur’de Sembol ve Metafor
- Platon Düşüncesinde Mimesis Eleştirisi
- PANEL: Türkiye’de Sanat Alanının Dönüşümü
- Tasvir Teori ve Pratik Arasında İslam Görsel Kültürü
- Karagöz Perdesi'nde Sinema
- İslamcı Gençliğin Oluşumu: Akıncılar
- Yükselen Çin ve Ortadoğu: Çin’in İran, İsrail ve Türkiye’ye Yönelik Dış Politikası
- Gergin Dostluk: Edebiyat-Sinema İlişkisi
- Ağustos Böcekleri ve Karıncalar
- Osmanlı'da Geleneksel Temaşa Sanatlarından Sinemaya Geçiş
- Örencik Kır Evleri
- Edebiyat ve Felsefenin Kavşağında Sinema
- Bütün Saadetler Mümkündür
- Ev Üzerine Bir Triloji: Bademli - Hacımercan - Yedievler
- Kutsal Sanat Metafiziği
- Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida
- Çin ve Dünya: Nereye Doğru?
- Afyon’da Bir Ahşap Yapı Kooperatifi
- Edebiyattan Sinemaya Gerçeğin Sanatsal Serüveni ve Belgesel Sinema
- Klasik Dönem Osmanlı Mimarisinde Geometrik Desenler
- Modernizm ve Ev
- Amerikan ve Türk Sinemalarındaki Ödüllü Roman Uyarlamalarına Genel Bir Bakış
- Türkiye’de Kır Mekânının Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Dönüşümü
- Felsefi Hermenötik ve Sanat
- 18. Yüzyıldan Bu Yana İstanbul’da Modern Ailenin ve Evin Doğuşu
- Mirâciyye Saklı Miras
- Tanpınar ve Râ’nın Üçüncü Gözü
- Bir Mahalle Kurgusu: İznik TOKİ Evleri
- Amerika ve Modern Türkiye’nin Oluşumu: Bilim, Kültür ve Siyasi İttifaklar
- Üçüncü Sinema Estetiği
- Yüzyıllık Metinlerle Tanburi Cemil Bey
- II. Meşrutiyet Döneminde Kadıköy’de Gündelik Hayat ve Sayfiye Kültürü
- Aslında Ev: Kahramanmaraş'ta Kerpiç Bir Ev
- Kültürel Miras Yönetimi’nde Paydaş İşbirliği Pratiklerini Anlamak: Maritime Greenwich Örneği
- Modernite Eleştirisinden Beden-Zihin Problemine: Lukács'ın Görünmez Mirası
- Türk Sinema Tarihyazımına İlişkin Sorunlar
- Sinema Felsefesine Giriş
- Osmanlının Son Döneminde Evlerdeki Hatların Kültürel Rolü
- 19. Yüzyıldan Günümüze: Romantizm, Melankoli ve Siyaset
- Osmanlı Toplumunda Kültürel Üretim Mekânları
- 1920’ler Türkiyesi’nde Sinema Dergileri, Tüketim ve Kültür
- "İkinci" Evden "Birinci" Eve: Yahşibey Evleri ve Diğer Altı Ev
- Fatih'te İki Evin Hikâyesi
- ABD'de Ahşap Evin 200 Yıllık Öyküsü
- Gerçek ve Büyü Arasında Sinema
- Edirne Üç Şerefeli Cami ve Belgeler Üzerinden Erken Dönem Onarımları
- Derviş Zaim'in Kıbrıs Üçlemesi'ndeki Yapı Çözümcü Hafıza Siyaseti
- Peygamber’in Dâhi Torunu: Şerif Muhiddin Targan
- Geç Kalan Ev
- Chinese Foreign Aid and The Unga Voting Patterns of the Recipients
- Bırakın Çocuk Oynasın
- Şair Müzelerinden Şiir Müzelerine: Yahya Kemal Müzesi Tasarım Önerisi
- Osmanlı Matbaacılığının Yerelleşmesi: Yasal Zemin, Aktörler ve Toplumsal Ağlar, 1831-1863
- Mızrabı, Yayı ve Kalemiyle Mesud Cemil
- Bir Romanı Tarihselleştirmek: Edebi Bir Olay Olarak Kürk Mantolu Modanna
- Arada Bir Ev: Çoker Evi
- Eric Broug ile Söyleşi: İslam Sanatında Geometrik Desenler
- Kahve Beğenisi Geliştirmek: İstanbul’daki Nitelikli Kahve Evleri
- Kant Estetiği Bağlamında Sanat-Ahlak Bağıntısı ve Kavramsal Sanatın Zemini
- 'Sosyalleşme Teorisi' Perspektifinden İran'ın Dış Politikası
- Bir Göynük Evi Tarihi: Dört Nesil İki Mimar
- Yitik Zamanın Bekçileri: 1980 Sonrası Toplumsal Değişim Bağlamında Yavuz Turgul Sineması ve Nostalji
- Gelibolulu Mustafa Âlî’nin Kayıp Farsça Divanı
- Sedat Anar’ın Sokağı: Sokaknâme
- İstinsâh Sürecinin Dönüştürücü Etkisi: Yûsuf-ı Meddâh’ın Kıssa-i Yûsuf Örneği
- Dilsiz
- Üç Yol
- Türk Sineması ve Popüler Müzik
- İnsanlık İçin Sanat ve Mimarlık: Murmuration
- Tek ve Tenha: Akif Emre
- Hasan Âli Yücel'i Tartışmak
- Türk Beşleri: İdeolojiden Tahayyüle Bir Cumhuriyet Ütopyası
- Etnomüzikoloji: Kültürler ve Müzikler
- Film Setinden Notlar 2: Sanat Yönetmenliği
- Modern Türk Sanatını Tartışmak
- Fas'ta İslam Mimarisi: Kuruluşundan Sa'dîler'in Sonuna Kadar
- Karahanlı Devri Mimarisi ve Bezemeleri
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 2: Ne Kadar Gamlı Bu Akşam Vakti
- Filistin Sorunu ve Ortadoğu’nun Geleceği
- Biyografilerin İzinde Türk Sineması 3: Film Gibi Yaşadım
- Türkiye’nin Ortadoğu Ülkeleriyle İlişkileri: Normatif Bütünleşme Arayışının Yükselişi ve Düşüşü
- Batı-Sonrası Dünya, Küreselleşme ve Türkiye
- Batı Cephesi'nin Filistin Sınavı
- Edebiyatı Okuma Biçimleri 1: Romanın Sosyolojisi
- 1908-1974 Yılları Arasında Türkiye’de Solun Dine Bakışı
2024 Güz Programı
Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.
DETAYLI BİLGİ