SAM ATÖLYELER

Hayal Perdesi Film Atölyesi

Murat Pay

27 Ekim 2017 Cuma

Atölyenin amacı filmin anlam dünyasını teorik ve pratik düzlemde kavramaya çalışmaktır. Teorik çalışmaların ağırlıkta olacağı atölye programında yazın imkanlar dahilinde pratik çalışmalara (kısa film yapımı) yer verilecektir.

Programda yer alan filmler her hafta belirlenen saatte seyredilir. Katılımcılar tarafından önceden okunması gereken metinler film gösteriminin ardından mütalaa edilir. Daha sonra seyredilen filmler münazara yoluyla değerlendirilir, farklı teorik meseleler eşliğinde tartışılır. Ayrıca bazı haftalar film yapımıyla ilgili özel seminerler gerçekleştirilir. 

Atölye için öngörülen süre ‘haftada bir, 4 saat’ olmak üzere 35 haftadır.

Herkese açık olan atölyeye katılmak isteyenlerin 18 Ekim 2017 Çarşamba saat 18:00'a kadar aşağıda yer alan linke tıklayarak başvuru yapmaları gerekmektedir. Başvuru yapan kişilerin 500 kelimeyi geçmeyecek şekilde, neden bu atölyeye katılmak istediklerine dair bir niyet mektubu yazmaları beklenmektedir. Daha sonra başvuru sahipleriyle mülakat yapılacak ve katılımcılar belirlenecektir. Mülakat tarihi 20 Ekim 2017 Cuma günü saat 16.00’dır. Niyet mektubu yazarak başvuru yapan herkesin mülakata gelmesi beklenmektedir.

BAŞVURU SÜRESİ SONA ERMİŞTİR.

 Film Listesi: Lumiere Kardeşler Kısa Filmleri (Fransa, 1895), Dr. Caligari’nin Odası (Robert Wiene, Almanya, 1920), Potemkin Zırhlısı (Sergei M. Eisenstein, Rusya, 1925), Jeanne D’Arc’ın Tutkusu (Carl Dreyer, Fransa, 1928), M (Fritz Lang, Almanya, 1931), Modern Zamanlar (Charlie Chaplin, Amerika, 1936), Yurttaş Kane (Orson Welles, Amerika, 1941), Muhteşem Hayat (Frank Kapra, Amerika, 1946), Bisiklet Hırsızları (Vittorio de Sica, İtalya, 1948), Erken Yaz (Yasujiro Ozu, Japonya, 1951), Vesikalı Yarim (Ö. Lütfi Akad, Türkiye, 1952), Pather Panchali (Satyajit Ray, Hindistan, 1953), Sonsuz Sokaklar (Federico Fellini, İtalya, 1954), Yaban Çilekleri (Ingmar Bergman, İsveç, 1957), 12 Öfkeli Adam (Sidney Lumet, Amerika, 1957), Yankesici (Robert Bresson, Fransa, 1959), 400 Darbe (François Truffaut, Fransa, 1959), Dr. Garipaşk (Stanley Kubrick, Amerika, 1964), Ah Güzel İstanbul (Atıf Yılmaz, Türkiye, 1966), Dersu Uzala (Akira, Kurosava, Japonya, 1975), İz Sürücü (Andrey Tarkovsky, S.S.C.B., 1979), Paris Teksas (Wim Wenders, Batı Alm-Fr.-İng., 1984), Dekalog: Kadere Yan Bakmayacaksın (Krszystof Kieslowski, Polonya, 1990), Kayıp Güvercin Gerdanlığı (Nasır Hamir, Tunus, 1991), Kirazın Tadı (Abbas Kiyarüstemi, İran, 1997), Mayıs Sıkıntısı (Nuri Bilge Ceylan, Türkiye, 1999), Eve Yolculuk (Yimou Zhang, Çin, 1999), Düz Hikaye (David Lynch, Fr.-İng.-Amer., 1999), Baran (Mecid Mecidi, İran, 2001), Büyük Yolculuk (İsmail Faruki, Fas, 2004), Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak (Ahmet Uluçay, Türkiye, 2004), Sarı Köpeğin Yuvası (Byambasuran Dava, Moğolistan, 2005), Yumurta (Semih Kaplanoğlu, Türkiye, 2007 ), Kar (Aida Begiç, Bosna Hersek, 2008)-

Kitaplar:  Yeşilçam Günlüğü, Ayşe Şasa, Küre Yayınları, Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı, İslam Estetiği, Turan Koç, İSAM Yayınları, Düş Gerçeklik ve Sinema, A.Şasa, İ. Kabil, S. Yalsızuçanlar, İz Yayıncılık, Sinematograf Üzerine Notlar, Robert Bresson, Küre Yayınları, Büyük Sinema Kuramları, Dudley Andrew, Doruk Yay.

 

İLGİLİ ATÖLYELER

EDİTÖRDEN

SEMİNERLER

Vakıf faaliyetlerinin en gelenekseli olan seminerler, her yıl güz ve bahar dönemlerinde gerçekleşiyor.

DETAYLI BİLGİ


BİZİ TAKİP EDİN

Vakfımızın düzenlediği programlardan (seminer, sempozyum, panel, vs.) haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakabilirsiniz.